Ερώτηση 1: Μπορεί το πρόγραμμα “car pooling” να εφαρμοστεί για μεγαλύτερες διαδρομές;

Η εφαρμογή του προγράμματος “car pooling” σε μεγαλύτερες διαδρομές είναι μελλοντικός στόχος. Η εφαρμογή του προγράμματος “car pooling” σε μεγαλύτερες διαδρομές σημαίνει ότι μέλη του προγράμματος που έχουν κοινή περιοχή αφετηρίας (π.χ. ίδια περιοχή κατοικίας) και κοινό προορισμό (Πολυτεχνειούπολη) συνεννοούνται  ώστε να μετακινούνται ομαδικά με ιδιωτικό αυτοκίνητο, μοιράζοντας τα έξοδα μετακίνησης. Σε πρώτη φάση είναι προτιμότερο να δοκιμαστεί το πρόγραμμα στην διαδρομή «Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη». Με τον τρόπο αυτό, θα ενημερωθούν τα μέλη της Πολυτεχνειακής Κοινότητας, θα εντοπιστούν και θα αντιμετωπισθούν τα τυχόν προβλήματα του σχεδιασμού έτσι ώστε η εφαρμογή του σε μεγαλύτερες διαδρομές να έλθει σε δεύτερη φάση όταν πια οι τεχνικές παράμετροι του προγράμματος θα έχουν βελτιωθεί. Υπολογίζεται ότι από τον Σεπτέμβριο του 2011 το πρόγραμμα μπορεί να αρχίσει να εφαρμόζεται σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Ερώτηση 2: Είναι εφικτή η ηλεκτρονική υποστήριξη του προγράμματος;

Η ηλεκτρονική υποστήριξη του προγράμματος θα έδινε ενδεχομένως τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ενημερώνονται για τα ωράρια μετακίνησης των συναδέλφων τους, για την περιοχή αφετηρίας/προορισμού των οχημάτων που κινούνται προς και από την Κατεχάκη και για τη συχνότητα μετακίνησής τους κτλ. Στην πρώτη φάση που το πρόγραμμα αφορά στη διαδρομή Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη, οι παραπάνω πληροφορίες δεν είναι απαραίτητες. Στη δεύτερη όμως φάση (από το Σεπτέμβριο 2011 και μετά), που η εφαρμογή θα επεκταθεί σε μεγαλύτερες διαδρομές, χρειάζεται οι παραπάνω πληροφορίες να είναι γνωστές έτσι ώστε οι χρήστες να έρχονται σε επικοινωνία ανάλογα με τη συμβατότητα των διαδρομών τους. Σε αυτή τη φάση ωστόσο η ιστοσελίδα θα μπορέσει να χρησιμεύσει για τη κατάθεση ερωτημάτων, παρατηρήσεων, προτάσεων κ.λπ. που θα συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση του προγράμματος.

Ερώτηση 3: Γιατί το ΕΜΠ προτείνει την εφαρμογή του “car pooling” αντί της δρομολόγησης λεωφορείου αποκλειστικά για την κυκλική  διαδρομή σταθμός Κατεχάκη – ΕΜΠ  για τη βελτίωση της συχνότητας (σήμερα ανά 30’) του 242 του ΟΑΣΑ που κάνει την ίδια διαδρομή;

Πρόκειται για κόστος που θα επιβάρυνε το  Πολυτεχνείο σε μια δύσκολη περίοδο ως προς τα  οικονομικά του. Εξάλλου, η λύση του carpooling αποτελεί μια οικολογική λύση, με την έννοια ότι αξιοποιούνται τα οχήματα που ήδη κάνουν τη συγκεκριμένη διαδρομή, χωρίς έτσι να επιβαρύνεται ο φόρτος, με ότι αυτό συναπάγεται.

Ερώτηση 4: Πώς θα πιστοποιεί κάποιος ότι είναι μέλος της Πολυτεχνειακής Κοινότητας;

Το Πολυτεχνείο δίνει μεγάλη βαρύτητα στα ζητήματα ασφάλειας του προγράμματος. Η αναγνώριση των συμμετεχόντων μεταξύ τους και η διαπίστωση ότι είναι μέλη της Πολυτεχνειακής Κοινότητας αποτελεί προτεραιότητα. Για το λόγο αυτό, προτείνουμε το κάθε μέλος να έχει  κάρτα βιβλιοθήκης (θα προμηθευτεί στην περίπτωση που δεν έχει) που θα φέρει το ειδικό logo του προγράμματος. Στο παρμπρίζ των αυτοκινήτων θα επικολληθεί επίσης ανάλογο σήμα του ΕΜΠ έτσι ώστε να αναγνωρίζονται οι συμμετέχοντες από μακριά. Όσοι δεν έχουν κάρτα, για να την προμηθευτούν είναι υποχρεωμένοι να προσκομίζουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα και την ιδιότητά τους ως μέλη του Πολυτεχνείου (για περισσότερες λεπτομέρειες παρακαλείστε να διαβάσετε τον οδηγό συμμετοχής). Τέλος, τα στοιχεία των μελών του προγράμματος, θα βρίσκονται στη διάθεση της ομάδας συντονισμού (φυσικά με απόλυτο σεβασμό στη προστασία των προσωπικών δεδομένων).